search
Рус
Укр

Стаття

Як покупцеві захистити свої права

Kak-pokupatelyu-zaschitit-svoi-prava-oblozhka
  1. Як покупцеві захистити свої права за допомогою камер відеоспостереження?
  2. Ситуація №1: Ви випадково розтрощили або зіпсували товар на полиці магазину та з Вас вимагають відшкодування збитків.
  3. Ситуація №2: Ви поспіхом не перевірили чек або решту біля каси, а вдома виявили нестачу грошей або, що Вам пробили в чеку зайвий товар.
  4. Ситуація №3: Охоронець у супермаркеті підозрює Вас у крадіжці та вимагає показати вміст кишень та сумок.
  5. Місця, де в магазинах не можна встановлювати камери відеоспостереження

Як покупцеві захистити свої права за допомогою камер відеоспостереження?

Системи відеоспостереження корисні при забезпеченні безпеки приватної власності та об'єктів бізнесу. Про переваги сучасних систем відеоспостереження ми багато разів писали у нашому блозі.

У цій публікації розберемо, в яких випадках покупці товарів та послуг можуть захистити свої права за допомогою записів із камер відеоспостереження.

Ситуація №1: Ви випадково розтрощили або зіпсували товар на полиці магазину та з Вас вимагають відшкодування збитків.

Как покупателю защитить свои права

Припустимо, що проходячи повз полиці в супермаркеті, Ви випадково зачепили та вронили лоток яєць. За кілька хвилин до Вас підходять охоронець, продавець, адміністратор й вимагають, щоб Ви сплатили зіпсований товар.

Чому це незаконно?

Стаття 323 Цивільного кодексу України: «Ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором чи законом».

Товар, доки він не сплачений покупцем із видачею відповідного документа (чек), є власністю магазину. Відтак Вас ніхто не може змусити платити за майно супермаркету.

Стаття 17, частина 2 «Закону України про захист прав споживача»: «Споживач має право на вільний вибір продукції у зручний для нього час з урахуванням режиму роботи продавця (виконавця). Продавець (виконавець) зобов'язаний всіляко сприяти споживачеві у вільний вибір продукції. Забороняється примушувати споживача набувати продукції неналежної якості або непотрібного йому асортименту».

Більше того, за незаконну вимогу купити той чи інший товар магазин може бути оштрафований.

В яких випадках покупець зобов'язаний оплачувати збитки?

  • Відвідувач магазину під час події був п'яний або перебував під дією наркотиків.
  • Товар було зіпсовано внаслідок бійки чи конфлікту між покупцями.
  • Людина навмисно зіпсувала майно магазину через неадекватну реакцію на дії продавця або інших людей.

Як довести, що товар зіпсовано випадково, а не навмисно?

  • Попросіть адміністрацію переглянути записи з камер відеоспостереження. За допомогою відео можна простежити послідовність подій та довести, що у завданні шкоди магазину не було Вашої вини.

  • Запишіть розмову з адміністратором на відео або зробіть аудіозапис. Напишіть заяву на ім'я директора з описом проблеми. Його повинні прийняти за встановленими правилами (копію заяви з датою та номером, що входить, залиште собі).

  • У разі, якщо супермаркет наполягає на незаконному відшкодуванні збитків, звертайтесь до правоохоронних органів.

Ситуація №2: Ви поспіхом не перевірили чек або решту біля каси, а вдома виявили нестачу грошей або, що Вам пробили в чеку зайвий товар.

Как покупателю защитить свои права

Якщо Ви викинули чек – шанси повернути гроші дорівнюють «нулю».

Якщо чек зберігся, то й у цьому випадку складно буде щось довести. Важко, але можливо.

Якщо на чесність касира або адміністрації магазину не можна покластися, камери відеоспостереження – надійний та неупереджений свідок.

ВАЖЛИВО! За чинним законодавством України записи з камер відеоспостереження є конфіденційною інформацією та можуть бути надані лише правоохоронним органам. Викликайте поліцію та пишіть заяву, докладно описавши суть проблеми. Також, напишіть запит щодо перевірки до місцевих органів захисту прав споживача.

Ситуація №3: Охоронець у супермаркеті підозрює Вас у крадіжці та вимагає показати вміст кишень та сумок.

Как покупателю защитить свои права

Охоронець чи будь-який інший співробітник магазину не має права обшукувати сумки чи предмети одягу без добровільної згоди покупця.

Чому це незаконно?

Закон України "Про охоронну діяльність" визначає такі правила огляду речей відвідувача:

  • Здійснювати обшук покупця, якого підозрюють у крадіжці, можуть виключно співробітники поліції.
  • Охоронець має попросити (не вимагати) відвідувача добровільно викласти продукти із сумки або показати вміст кишень.
  • Огляд повинен проводитись у присутності 2-х свідків.

Що робити, якщо Вас необґрунтовано підозрюють у крадіжці товару?

  • Наполеглево попросіть, щоб Вам показали записи відеоспостереження з підтвердженням факту крадіжки.
  • Не погоджуйтесь на обшук і тим більше не ходіть з охоронцями на територію службових приміщень (кімната охорони та тощо)
  • Викликайте поліцію, якщо ж охоронці продовжують наполягати на обшуку, хамлять чи намагаються застосувати силу.

Місця, де в магазинах не можна встановлювати камери відеоспостереження

Відповідно до чинного законодавства України відеоспостереження у супермаркетах або інших громадських місцях має вестись відкрито чи з попередженням.

При вході в магазин має висіти спеціальна табличка із попередженням про те, що ведеться відеоспостереження.

Категорично заборонено встановлювати камери у:

  • кабінках для примірювання;
  • туалетних кімнатах;
  • інших приміщеннях, де можуть бути порушено межі приватності відвідувача.

Ви можете без вагання звертатися до поліції, якщо виявили камери відеоспостереження в примірочній кабінці або туалеті торгового центру.

Камери відеоспостереження, встановлені у магазині, не лише забезпечують контроль безпеки відвідувачів та співробітників, а й допомагають покращити рівень обслуговування покупців.

Сучасні системи відеоспостереження з широкими інтелектуальними можливостями допомагають урегулювати спірні питання та знаходити справедливі рішення.

Отримати безоплатну консультацію, як обрати якісну систему відеоспостереження для квартири, будинку, офісу чи магазину:

0 800 218 564