В Україні працює близько 70 тисяч камер відеоспостереження, але їхня ефективність у боротьбі з порушеннями обмежена через відсутність єдиного стандарту. Водії часто обманюють систему: різко скидають швидкість перед камерою, а після проїзду знову розганяються. Однак незабаром такий трюк перестане працювати.
МВС спільно з народними депутатами розробило законопроєкт, який змінить підхід до контролю швидкісного режиму. Замість точкової фіксації швидкості камери почнуть вимірювати середню швидкість між двома точками. Це означає, що навіть якщо водій пригальмовує перед камерою, система все одно зафіксує порушення, якщо його середня швидкість перевищена.
Що зміниться?
- Контроль середньої швидкості - порушників більше не врятує різке гальмування перед камерою.
- Більше камер і розширені зони контролю - система охопить більше ділянок доріг.
- Автоматична фіксація порушень - знизиться вплив людського фактора.
Камери відеоспостереження вже відіграють ключову роль у безпеці: 9 з 10 злочинів розкриваються завдяки записам. Вони також допомагають ідентифікувати російських військових злочинців на окупованих територіях.
МВС планує прискорити ухвалення законопроєкту, щоб підвищити ефективність контролю швидкості та позбавити водіїв можливості обходити правила. Очікується, що нововведення зробить дороги безпечнішими і скоротить кількість ДТП.